Header Brannspillet
*  Hovedside
*  Om spillet
*  Bildeguide
- Sette opp
- Flytte
- Hoppe
- Passe
- Kombinere
- Kombinere 2
- Føre ballen
- Takle
- Hvem takle
- Skyte
- Hvem skyte
- Redning
- Utspill

*  FAQ
*  Spillerkort
*  Kjøp
*  Turnering
*  Kontakt
*  Historien
 
Toro
nitten63.no
Sist oppdatert
24.06.09
 

Lær Brannspillet: Skyte

Når du nærmer deg mål kan du prøve et skudd. Jo nærmere mål spilleren din står når han skyter, jo større er sjanse for å score mål.

I eksemplet her er du trener for cupheltene og triller en firer.

1. Passe
Miller sender en pasning til Sæternes som er i en bedre scoringsposisjon.

2. Skudd
Du bestemmer deg for at Sæternes skal forsøke et skudd

For å finne ut om spilleren som skyter scorer mål, må du regne ut skuddpoengsummen hans. Da plusser du terningkastet med skuddkarakteren til spilleren og trekker så fra to for hver strek mellom målet og den som skyter

3. Skuddpoeng
Sæternes har 6 i skuddkarakter og du trillet en firer. Det er en strek mellom Sæternes og målet. Sæternes har derfor:

6 + 4 - 2 = 8 poeng

For å se om keeperen hans kan redde skuddet må treneren for gullaget kaste terning

3. Terning
Treneren for gullaget får en treer på terning

For å finne keeperens redningskarakter summerer du terningkastet og keeperens redningskarakter.

4. Redning?
Larsen har 4 i redningsskarakter og treneren for gullaget trillet en treer. Larsen har derfor:

4 + 3 = 7 poeng

Spilleren som skyter scorer mål dersom skuddpoengsummen hans er høyere enn keeperens redningspoengsum.

Keeperen redder dersom redningspoengsummen hans er like høy eller høyere enn skuddpoengsummen til den som skyter

5. Mål?
Sæternes fikk 8 skuddpoeng, mens Larsen fikk 7 redningspoeng. Sæternes og laget ditt scoret derfor mål.